Fjern DRM beskyttelsen fra musik og film og konverter til…
Support
  1. Soundtaxi anmoder om en licenskode. Skal jeg have en licenskode for at afprøve Soundtaxi?
  2. Soundtaxi viser "R&R" ("Revocation and Renewal") fejl?
  3. Hvilken slags filer kan SoundTaxi konvertere?
  4. Hvilke outputformater understøtter SoundTaxi?
  5. Hvorfor kan jeg ikke konvertere mine filer?
  6. Kan jeg brænde min DRM beskyttede musik til CD?
  7. Bevarer SoundTaxi ID3 tags?
  8. Hvordan opnår jeg den bedste konverteringskvalitet?
  9. Jeg har ikke modtaget min licenskode!
  10. Kan jeg bruge min SoundTaxi licenskode på forskellige computere?
  11. Hvad er forskellen mellem Platinum og Professional udgaverne?
  12. Kan jeg konvertere videofiler med SoundTaxi?
  13. Jeg kan ikke finde SoundTaxi YouTube Ripper!
  14. Hvilke systemkrav har Soundtaxi?
  15. Jeg kan ikke kopiere mine konverterede filer?
  16. Hvilke slags filer kan SoundTaxi konvertere til MP3?
  17. Kan jeg konvertere MP4 filer fra Apples iTunes Store, som er DRM beskyttede?
  18. Kan jeg fjerne DRM fra musik downloadet via TDC Play?
  19. Code 304:
  20. Code 305, Code 315, Code 316, Code 317 og Code 318:
  21. Code 306:
  22. Code 308:
  23. Code 309, Code 319, Code 320:
  24. Code 310:
  25. Code 311:
  26. Code 312:
  27. Code 314:
  28. Code 321:
  29. Code 322:
  30. Sådan indstiller du bitrate i Soundtaxi
  31. Opgradering af Soundtaxi

  • Soundtaxi anmoder om en licenskode. Skal jeg have en licenskode for at afprøve Soundtaxi?

    Nej. Du kan afprøve Soundtaxi prøveversionen uden en licenskode. Du har 30 sekunders konverteringsbegrænsning for lydfiler og 3 minutter for videofiler. Efter at Soundtaxi er aktiveret, vil det konvertere dine filer fuldstændigt.

    Hvis du har mistet din licenskode og ønsker at få udstedt en ny. (skifter du din computer ud eller geninstallere Soundtaxi på en ny computer, så skal du have udstedt en ny licenskode).

    Du skal henvende dig til vores amerikanske support på følgende e-mail adresse. Vær opmærksom på, at supporten er på engelsk - du kan eventuelt anvende Google Translate til at oversætte din danske henvendelse.

  • Soundtaxi viser "R&R" ("Revocation and Renewal") fejl?

    En lille gruppe af vores brugere vil muligvis kunne opleve "Revocation and Renewal" fejlen i Windows, mens de bruger SoundTaxi på en computer med styresystemerne Windows Vista eller Windows 7 i kombination med visse antivirusprodukter, eller hjælpeprogrammer som forbedrer oplevelsen i Windows (f.eks. LogiTech SetPoint eller Microsoft Table PC support). Der findes en del softwareprogrammer, som vil kunne fremprovokere "R&R" fejlen og fejlen i sig selv er ikke relateret til SoundTaxi på nogen som helst måde.

    Windows "Revocation and Renewal" fejlen sker fordi Windows Media Player er begrænset til at afspille 30 DRM-beskyttede sange ad gangen. Når et af de problemskabende hjælpeprogrammer bliver installeret identificerer Windows styresystemet det fejlagtigt som et forsøg på at afspille et stort antal sange via Windows Media Player - det tolkes som et licensbrud og starter "Revocation and Renewal" proceduren. I et sådant tilfælde bliver brugeren præsenteret for "R&R" fejlmeddelelse og skal genstarte sin computer for at at kunne fortsætte med afspilningen af DRM-beskyttede filer.

    Vi er klar over dette problems omfang og har en stabil løsning. Følg denne guide for at lokalisere og eliminere de SoundTaxi "R&R" problemer, som du har.

    Før du starter, skal du sikre dig, at din version af SoundTaxi og din version af Windows er fuldt opdaterede:

     

    - download den nyeste version af SoundTaxi

    - opdater Windows med det indbyggede Windows Update hjælpeprogram

     

    Følg denne fremgangsmåde skridt for skridt for at løse "R&R" fejl på din PC:

     

    1. Vælg "Avoid Vista R&R window" feltet i SoundTaxi.

    Åbn SoundTaxi og klik på "Settings" knappen. Du skal sikre dig, at "Avoid Vista R&R window" er markeret i "Troubleshooting" sektionen. Klik "OK".

    2. Luk SoundTaxi og genstart din PC.

    3. Kør SoundTaxi som "Administrator".

    Højreklik på SoundTaxi ikonet og vælg "Kør som Administrator...". Når en dialogskærm dukker op skal du klikke på "Yes".

     

    Bemærk: Efter at du har foretaget de ovennævnte skridt, vil SoundTaxi være i stand til at opdage "R&R" konflikterne. SoundTaxi vil underrette dig om, hvilken softwarekomponenter det er, der forårsager et problem. Du vil så være i stand til, at tage de passende skridt for at deaktivere den softwarekomponent, der skaber konflikten.

  • Hvilken slags filer kan SoundTaxi konvertere?

    SoundTaxi kan konvertere enhver fil, som kan afspilles via Windows Media Player, QuickTime Player, eller Real Player på din PC - f.eks. DRM beskyttede og ubeskyttede WMA, M4P, AAC, WAV, MP3, OGG, OMA, WMV filer o.s.v. SoundTaxi supporter også Real Audio lydfiler og lydbøger.

  • Hvilke outputformater understøtter SoundTaxi?

    Til lydkonvertering understøtter SoundTaxi outputformaterne MP3, M4P (MPEG4 og AAC) og WAV, til videokonvertering MP4 og AVI.

  • Hvorfor kan jeg ikke konvertere mine filer?

    Sørg for, at du er sikker på, at du kan afspille dine filer via Windows Media Player, QuickTime Player, eller Real Player (afhængig af filtypen) på din computer. Hvis du kan gøre dette, kan SoundTaxi konvertere disse filer.

  • Kan jeg brænde min DRM beskyttede musik til CD?

    Ja, du kan brænde dine sange til CD, efter at du har konverteret dem med SoundTaxi.

  • Bevarer SoundTaxi ID3 tags?

    Ja.

  • Hvordan opnår jeg den bedste konverteringskvalitet?

    Kontroller dine SoundTaxi indstillinger, vælg den højeste komprimeringskvalitet og sørg for, at din PC ikke anvendes til nogen CPU-intensive opgave under konverteringsprocessen.

  • Jeg har ikke modtaget min licenskode!

    Tjek dit spamfilter eller mappe for "uønsket e-mail" først - ofte er problemet, at en e-mail klient fejlagtigt antager at e-mailen med registreringskoden er spam. Løser det ikke problemet så beder vi dig sende e-mail til vores engelske support, hvor du kort beskriver problemet og anfører hvilken e-mail adresse du brugte ved dit køb af Soundtaxi - så hjælper vi dig med at få tilsendt din licenskode med det samme.

  • Kan jeg bruge min SoundTaxi licenskode på forskellige computere?

    Nej, én licenskode kan kun aktiveres på én PC.

  • Hvad er forskellen mellem Platinum og Professional udgaverne?

    SoundTaxi Platinum udgaven konverterer 2 filer på samme tid og har en maximum lydkonverteringshastighed på 6x, mens Professional udgaven kan konvertere op til 16 filer samtidig med en lydkonverteringshastighed op 50x (afhængig af din computers ydelse). SoundTaxi Professional udgaven indeholder også lyd CD Ripper.

  • Kan jeg konvertere videofiler med SoundTaxi?

    Ja, du kan. Vær opmærksom på, at du har brug for SoundTaxi Pro+VideoRip udgaven til dette. Følgende videoformater understøttes: MP4, WMV, M4V, AVI, DivX og mange flere.

  • Jeg kan ikke finde SoundTaxi YouTube Ripper!

    SoundTaxi YouTube Ripper er et plug-in til Internet Explorer. Du kan konvertere og lagre de ønskede YouTube videoklip ved at klikke på "Rip YouTube File" knappen i Internet Explorer.

  • Hvilke systemkrav har Soundtaxi?

    Minimum systemkravene er: Windows Vista 32-bit/64-bit, Windows XP 32-bit/64-bit, Windows 2003 32-bit/64-bit eller Windows 7 32-bit/64-bit. 256 Megabyte Ram, Windows Media Player, QuickTime Player, eller Real Player skal være installeret (afhægig af det filformat, som du konverterer).

  • Jeg kan ikke kopiere mine konverterede filer?

    Sandsynligvis prøver du, at kopiere dine originale filer. Dine konverterede filer er lagret i den mappe, som er anbragt i "Convert To".

  • Hvilke slags filer kan SoundTaxi konvertere til MP3?

    SoundTaxi kan konvertere enhver fil, som kan afspilles via Windows Media Player, til MP3. Såvel som DRM beskyttede WMA, WMA, DRM beskyttede M4P iTunes, M4P, AAC, WAV, MP3 lydfiler o.s.v.

  • Kan jeg konvertere MP4 filer fra Apples iTunes Store, som er DRM beskyttede?

    Ja, du kan konvertere MP4 filer til MP3 filer med SoundTaxi.

  • Kan jeg fjerne DRM fra musik downloadet via TDC Play?

    Ja, Soundtaxi fjerner alt DRM fra musik fra TDC Play.

  • Code 304:

    Modtager du fejlmeddelelsen "Windows Media Player of version 9.0 or above is required. Install it please", så betyder det at du har forældet version af Windows Media Player installeret. For at løse problemet skal du opdatere din version af Windows Media Player fra http://www.microsoft.com/ - du kan også afvikle Windows Update direkte via Windows. Genstart din computer efter opdateringen.

  • Code 305, Code 315, Code 316, Code 317 og Code 318:

    Modtager du fejlmeddelelsen "Please make sure that the file has a valid playback license", så kan der være forskellige fejlkoder tilknyttet. Her er en samlet løsning til fejlkoderne Code 305, Code 315, Code 316, Code 317 og Code 318.

    Sådan løser du problemet:

    • Vær opmærksom på om du har den nyeste version af Soundtaxi installeret.
    • Undersøg om du kan afspille de originale filer via Windows Media Player, QuickTime Player, iTunes, eller Real Player. Hvis du kan det, så er Soundtaxi i stand til at konvertere filerne.
    • Undersøg om du har DRM licens til filerne. Du skal have de nødvendige rettigheder til at afspille filerne førhen du kan fjerne DRM fra dem. Er licensen udløbet skal du have den nye licens.

  • Code 306:

    Fejlmeddelelsen "iPod is not connected. Please make sure that your iPod is connected, then restart iTunes" opstår når du har valgt at kopiere filer via Soundtaxi til din iPod og har klikket på knappen "Copy to iPod". Soundtaxi kan ikke identificere eller finde din iPod, så programmet melder fejl.

    For at løse problemet skal du tjekke om din iPod er tilsluttet din computer korrekt via USB-kablet, der fulgte med din iPod. Genstart eventuelt din computer efter du har tilsluttet USB-kablet.

  • Code 308:

    Fejlmeddelelsen "The file is not compatible with iPod. Please convert the file before copying" opstår hvis du forsøger at håndtere en fil, der ikke er kompatibel med din iPod eller iPad. Åbn Soundtaxi og find "Encoder for Audio files / Encoder for video files" og tjek hvilket outputformat som er angivet. Hjest sandsynligt er der her angivet et outputformat, der ikke er kompatibelt med din iPod/iPhone/iPad.

    Løsningen på fejlkoden er, at konvertere dine filer til et format, der er kompatibelt med iPod/iPhone/iPad:

    • iPod, iPhon og iPad understøtter følgende lydformater: MP3 (MPEG layer-3), M4A (MPEG4 AAC).
    • iPod, iPhon og iPad understøtter følgende videoformater: MPEG4 Video (MP4).

  • Code 309, Code 319, Code 320:

    Modtager du en fejlmeddelelse med én af de ovenfornævnte fejlkoder, så handler fejlen om "You need iTunes application properly installed to perform this operation". Kort fortalt, så er din version af iTunes forældet og Soundtaxi anbefaler at du opgradere din version. For at løse problemet kan du via dette link downloade den nyeste version af iTunes hos Apple.

  • Code 310:

    Fejlmeddelelsen "The file has been added to iTunes media library but not to your iPod. Please check iTunes synchronization settings for your iPod and synchronize the file then" kan opstå ved kopiering af filer fra Soundtaxi til din iPod. For at løse problemet skal indstillingerne i iTunes ændres.

    • Åbn iTunes og klik på din iPod, iPhone eller iPad under menuen "Devices" eller "Enheder" på dansk.
    • I hovedvinduet skla du klikke på fanebladet "Movies" og afkrydes feltet "Sync Movies".
    • Klik nu på fanebladet "Music" og afkryds feltet "Sync Music". Afslut med at klikke på "Apply".
    • Klik på "Sync" eller "Synkronisér" i iTunes for at kopiere dine filer til din iPod, iPhone eller iPad.

  • Code 311:

    Fejlmeddelelsen "RealPlayer error" opstår hvis du har en forældet version af RealPlayer på din computer eller programmet skaber konflikt med Soundtaxi. Den bedste løsning er at opgradere din version af RealPlayer via dette link.

  • Code 312:

    Denne fejlmeddelelse har også relation til RealPlayer og hedder ofte "RealPlayer of version 10.0 or above is required. Install it please". Løsningen på problemet er at opdatere din version af RealPlayer og det kan du gøre via dette link.

  • Code 314:

    Får du fejlmeddelelsen "Apple QuickTime of version 7.0.4 or above is required. Install it please", så er problemet at din nuværende version af QuickTime er forældet og du bør opdatere den til seneste version. Besøg Apples hjemmeside og download den seneste version her.

  • Code 321:

    Denne fejlmeddelelse hedder også "Windows Media Revocation and Renewal has requested that your computer be rebooted before any more protected media content can be opened" og opstår især i Windows Vista og Windows 7. For at løse problemet skal du læse denne artikel.

  • Code 322:

    Denne fejlmeddelelse "SoundTaxi Installation damaged. Please reinstall SoundTaxi" betyder, at selve installationen af Soundtaxi ikke er forløbet korrekt og det har skabt en konflikt i Windows. Løsningen på problemet er:

    • Afinstaller din version af Soundtaxi. Genstart din computer.
    • Download, via dette link, den nyeste version af softwaren og installer det i Windows.
    • I løbet af installationen vil du blive bedt om at installere et plug-in kaldet "SndTAudio Sound". Det skal du acceptere.

  • Sådan indstiller du bitrate i Soundtaxi

    Start med at åbne Soundtaxi og vælg menupunktet "Settings". Find drop-down menuen “Compression Quality”. Her kan du vælge den ønskede bitrate for MP3 pg M4A lydfiler. Den højeste bitrate er 320 kbps. Soundtaxi skaber lydfiler med variable bitrates. Når du vælger en specifik bitrate, så vil den aktuelle bitrate variere omkring den specificerede værdi for at opnå optimal kvalitet relativt til filstørrelsen.

  • Opgradering af Soundtaxi

    Alle nuværender brugere af Soundtaxi har mulighed for at opdatere deres version af Soundtaxi til en bedre udgave. Vælger du som bruger af Soundtaxi at opgradere din version, så tilbyder vi en rabat på opgraderingen.


    Følgende opgraderinger er mulige:

    • Opgradering fra Soundtaxi Platinum til Professional/Pro+videoRip/Media Suite edition.
    • Opgradering fra SoundTaxi Professional til Pro+videoRip/Media Suite edition.
    • Opgradering fra Soundtaxi Pro+videoRip til SoundTaxi Media Suite edition.



    For at få del i rabatten ved opgradering af Soundtaxi beder vi dig kontakte vores amerikanske afdeling på følgende e-mail.